Как да превърнем 1500 долара в милион

Как да превърнем 1500 долара в милион

https://www.tnp.sg/sites/default/files/styles/medium/public/articles/2015/08/20/NP_20150820_TMNUSS2_973808.jpg?itok=UJ_-XeEG

Скоростта, с която се осъществяват промените в света, се увеличава не с години, а буквално със седмици. Онова, което вчера ни е изглеждало като фантастика, вече е реалност. Идеи, за чието осъществяване в миналото са били необходими много десетилетия, сега се превръщат в нови продукти буквално за броени часове. Представи и знания, които доскоро са били приемани като неоспорими и неподлежащи на съмнение, биват буквално отнасяни от най-нови научни открития.

Но този невероятен напредък създава много сериозен проблем пред всеки, тръгнал да търси личностна реализация – недостиг на адекватни знания, умения и навици. Изследователи от авторитетната консултантска организация „Делойт“, след като анкетираха 10000 млади хора в 36 държави, стигнаха до тревожен извод. Оказва се, че преобладаващата част от тях определено не са готови за промените на пазара на труда, които се задават.

Как да се излезе от тази ситуация, която тепърва ще изправя пред невероятни изпитания най-вече младите хора? Възможно решение на проблема ни подсказва историята на Юджийн Ченг и Кох Кай Син от Сингапур, за която разказа медията Business Insider. Те били състуденти в политехническия институт Нге Ан в Сингапур, но пред тях се открили още по-добри перспективи. Юджийн бил приет в престижния факултет по дизайн в Сингапурския технологичен институт, а Кох – в специалността маркетинг в Сингапурския институт по мениджмънт.

Но опитът, който вече имали като студенти им подсказал, че да продължат да следват едва ли е най-доброто решение за тях. Те осъзнали, че знанията, които университета ще им даде, вече ще са остарели във времето, когато се дипломират (само ще вмъкна, че висшето образование във Сингапур е на много по-високо равнище от това у нас).

Впрочем доказателство за верността на техния избор е факта, че и най-големи компании в света сега игнорират дипломирани висшисти. В  Apple, Google, IBM, Bank of America, Hilton и други корпорации вече близо половината от назначаваните на работа хора са без висше образование. Коментирайки тази нова тенденция Тим Кук – шефа на Apple заявява, че в неговата компания не приемат висшето образование като нещо, което всеки трябва да получи задължително. Далеч по-съществено значение за тях има несекващия интерес на човека към разширяване на неговите лични хоризонти, страстта му към самообразование.

Юджийн и Кох решили да създадат своя фирма – HighSpark и да предлагат услуги от т.н. коучинг бизнес – партньорство, в което се обучават, но най-вече вдъхновяват други хора, за да постигат личните си цели или професионални резултати.

В интерес на истината при започването на техния бизнес на Юджийн и Кох никак не им било лесно. Често попадали на клиенти, които отказвали да им платят пълната цена за техните услуги, само защото били твърде млади. Веднъж мениджър по реклама се присмял на Юджийн, който тогава бил едва на 19 години:

-Та ти си по-малък от сина ми – казал му той. – Как мога да ти доверя реализацията на важни проекти? И на всичко отгоре се готвиш да учиш сериозни предприемачи!

Но двамата не се предавали. Направили  няколко презентации за една дизайнерска фирма, от които нейните собственици останали много доволни. Юджийн и Кох осъзнали, че са на прав път – разбрали, че имат необходимите знания, навици и умения за да правят отлични презентации. Установили и нещо важно – клиентите им ценят най-високо презентациите, които разказват добре истории.

Днес групова сесия  за представяне, продажби и коучинг на публични изказвания в HighSpark струва между 5000 долара и 7 000 долара на ден. Сред техни клиенти  са висши мениджъри от компании като Visa, Nike, Mastercard и др. Юджийн и Кох са сигурни, че те са им помогнали да привлекат над 30 милиона долара инвестиции.

В HighSpark сега  работят седем човека, но Юджийн и Кох  планират да разширят дейността си освен в Сингапур и в други страни на Югоизточна Азия. Подготвят за издаване книга и онлайн-курс, как да се правят качествени и ефективни презентации.

Сега те знаят, че възрастта не е никакъв проблем човек да развие успешен бизнес. Много по-важна е увереността в себе си. И да вършиш това, с което си се захванал, независимо какво ще казват другите. За клиентите е важен крайния резултат и това дали на тях ще им е приятно да работят с вас.

Те са убедени, че във фирмата си много бързо са научили неща, които не се изучават в университет. Но и двамата продължават да се самообразоват. Разбрали са, че за да успееш днес, трябва много да четеш – в книгите се намира отговора на проблеми, пред които те изправя работата и живота. Юджийн например, се научава сам да прави своите страхотни презентации, като гледа уроците  за TED Talks и Photoshop в YouTube и чете научни трудове по психология, предприемачество, презентационни умения… Сред тях са и книги на Николо Макиавели, Фридрих Ницше, Сенека, Аристотел, Платон, на рекламния магьосник Дейвид Огилви и др.
Особено важно според тях е да се фокусираш на бъдещето, а не на това, което ти е интересно сега – например развлечения с връстници. За да си успешен утре днес трябва да трупаш опит, който ще ти помогне да откриваш своите интереси и силни страни. Да разбереш, какво всъщност искаш в живота и какво не, а не сляпо да следваш тълпата.

Юджийн и Кох започват своя презентационен бизнес със спестени  1500 долара. До края на тази година очакват да спечелят над 600 пъти повече от първоначалния си капитал и сумата в банковата им сметка  да достигне милион долара.
Историята на Юджийн и Кох ни убеждава, че днес, а още повече пък утре ще успява този, който не престава да се самообразова, да придобива нови знания, навици и умения. Точно те ще му позволят да открива и намира неочаквани възможности и да прави най-добрия избор от множество алтернативи.

И така да бъде на нужното място в нужното време.