Дронове и корпоративен имидж

Дронове и корпоративен имидж

Публичната репутация днес придобива ключово значение за всяка организация, независимо от нейната сфера на действие. И това е обяснимо: позитивен ли е имиджа (образа) и, то тя много по-лесно печели клиенти, а и успешно разрешава проблеми, пред които неминуемо се оказва по-рано или по-късно.
Но спечелването на общественото доверие, особено в наше време, далеч не толкова лесно, колкото изглежда на пръв поглед. Причините за това са много – съществуването на всевъзможна и ожесточаваща се конкуренция, непредсказуемостта и динамиката на процесите и събитията, все по-трудното привличане на вниманието на хората и пр. И тук най-важното, за да успее една организация да достигне до желаните публики, е да се активира въображението на хората, които се грижат за нейната публична комуникация. Просто защото придържането към традиционни подходи, разчитането на натрупан професионален опит, вече все по-трудно довежда до търсените резултати.
Възможности винаги има, особено, когато се имат предвид и особеностите на нашето време. А една от тях е растящия интерес на хората към всевъзможни технологични “играчки”. Като дроновете например – аз вече писах за това, че те навлизат вече във всички области на живота ни и привличат любопитството на хората.

Щом тези предпоставки – нови технологии и интерес към тях са налице, то остава само да измислим, как да ги включим за позитивиране имиджа на организацията, за която работим. Хората много обичат всевъзможни шоута – защо да не организираме за тях нестандартна демонстрация на дронове например? Ако тя наистина е необичайна, то тя има възможност да попадне и в книгата за рекорди на Гинес. Това вече само по себе си е сериозна популярност. А още повече хора ще могат да се насладят на събитието и да запомнят името на организацията, ако го заснемем и качим клипа от него на платформата YouTube.
Ето как колеги популяризират чрез игра на дронове имиджа на организацията, за която работят.
В началото на януари миналата година Intel подари на много хора от немския град Торнеш едно прекрасно шоу – 100 дрона едновременно летяха под музиката на Бетховен. И така Intel попадна в книгата за рекорди на Гинес. А чрез платформата YouTube достигна до още 3,036,296 души.

Но и добрата идея иска развитие, за да напомня за себе си в публичното пространство и укрепва имиджа си. Ето защо през есента на 2016 година компанията Intel едновременно вдигна във въздуха 500 дрона. Това се случи на стадион в немския район Крайлинг. Така Intel отново постави рекорд и бе вписана за пореден път в книгата за рекорди на Гинес. Допълнително бяха достигнати над 90000 души, но аз не се съмнявам, че тепърва много други хора ще откриват красотата на това шоу.

Тези дни китайската компания Ehang прати рекорда на Intel в историята с един замах – тя вдигна във въздуха едновременно 1000 дрона. В продължение на 15 минути квадрокоптери Ghostdrone 2.0, отрупани със светодиоди, образуваха в небето светещи фигури. Управлява ги компютър от земята. Разстоянието между дроновете е около 1,5 метра. И буквално за часове на красотата на това зрелище се насладиха над 37000 души.

Всяка компания днес се нуждае от намаляване на неопределеността в света, който я заобикаля, от алтернативи за решаването на конкретни проблеми, от създаване на благоприятен за нея публичен контекст на поведение и възприемане на нейната дейност. В това отношенние новите технологии – като платформата YouTube например, предоставят непознати доскоро възможности за всеки. Но при условие, че се съобразява с очакванията на хората. А те искат смислени, но и атрактивни послания. Така организацията ще печели общественото мнение, ще прави хората съпричастни на своята политика. И ще постига търсените резултати.