Дружелюбни ли са китовете и носорозите

Дружелюбни ли са китовете и носорозите

 

Платформата Youtube привлича не само обикновени потребители, които искат да си прекарат приятно времето, но и всевъзможни рекламодатели. Те възлагат на печени рекламисти да им изработят клипове, с които да показват себе си като организация или продуктите, които произвеждат. И затова в Youtube гъмжи от всевъзможни реклами. Истината е, че немалка част от тях не си струва да ги гледаме – скучни и тъпи са и само ще си загубим времето.
Но се срещат и попадения, които са изработени от определено нестандартно мислещи хора. По повод предстоящия международен фестивал на рекламата “Кански лъвове”, който ще се проведе от 17 до 24 юни в град Кан (намира се на френската ривиера, Югоизточна Франция), Гугъл представи рейтинг на рекламни клипове, качени на YouTube.

В него са включени клипове, които са харесани най-много от посетителите и са се появили в периода от март 2016 г. до април 2017 г. Те са оценявани по брой гледания, време и други критерии. Като цяло те са събрали над 416 милиона гледания.
Предлагам ви два рекламни клипа от тяхната класация, които на мен ми харесаха.
Първият е този на Shell – “Най-добрият ден в моя живот”. В интерес на истината в случая имаме не рекламен, а пиарски клип, чиято задача е да се покажат предимствата на източниците на чиста енергия. Самото видео е част от пиар кампанията на Shell “Прави бъдещето”. А песента Best Day of My Life е записана още през 2013 г. от групата American Authors, но за клипа е направена кавър версия.

Авторите са подходили нестандартно – те са поканили шест звезди от различни страни: американката Дженифър Хъдсън, бразилеца Луан Сантана, англичанката Пикси Лот, нигерийката Йеми Алад, китайката Тан Вейвей и американския диджей и композитор Стийв Аоки. Всъщност замисъла на пиарите от агенцията JWT London, е да се популяризира кампанията Мake the Future, която подкрепя шест стартъпа в областта на алтернативната енергетика. Точно затова изпълнителите се появяват в различни кутийки, всяка от които показва един от тези стартъпи.
В YouTube този клип е посетен от над 48 милиона души, което несъмненно работи за позитивиране имиджа на Shell като петролна компания.

Хареса ми и клипа на Kia, за което най-голяма е заслугата на американската актриса, сценарист и продуцент Мелиса Маккарти. Само ще ви припомня, че тя е носителка на наградата „Еми“ и е номинирана за „Оскар“, „Сателит“ и награда на „БАФТА“. А от 2015 г. има и звезда на Холивудската алея на славата. И тук замисъла е да се обърне внимание на необходимостта от защита на природата. Мелиса се бори против изсичането на горите, топенето на ледовете, убийствата на китове и носорози. Но обстоятелствата са определено против нея: нито китовете и носорозите са дружелюбни, нито пък се очертава запазване на дърветата и ледовете.
Естествено, накрая се оказва, че най-лесния начин за това е да се купи просто екологичен автомобил.