За да успееш предложи това, което хората търсят

За да успееш предложи това, което хората търсят

https://fb.ru/misc/i/thumb/a/2/3/9/3/2/8/239328.jpg

Момче от провинцията кандидатствало за работа в огромен супермаркет, разположен в голям курортен град край морето. Собственикът поговорил с него и го харесал – сторило му се отракано. Точно от такива се нуждаел и магазинът, защото конкуренцията била свирепа. Но честно му казал, че ще направи един тест с него, като му даде възможност да докаже, че наистина може да убеждава другите.

На следващият ден младежът пристигнал в магазина. Посочили му щанда, на който трябвало да се труди – да убеждава посетителите да пазаруват.

Денят бил труден, шумен и уморителен. Късно вечерта при него дошъл собственикът на магазина и го попитал, колко продажби е осъществил през деня.

– Само една – признало момчето.

– Как така само една! – сърдито казал шефа. – Колегите ти направиха по над 50 продажби, а ти само една! Не те ли е срам? Та ти определено не ставаш за тази работа! И колко пари докара от нея?

– 456334 долара.

– Сериозно? – изумен попитал шефа. – Та това са приходите ми за тримесечие! Как успя да го направиш?

– О, много просто – усмихнало се момчето. – Преди обяд на щанда се появи мъж. Първо му продадох малка кукичка, после средна, а накрая голяма. След това му предложих няколко различни въдици и той поиска да ги купи. Попитах го къде смята да ги използва, а той ми отговори: „Ами в морето!“ Тогава го заведох на шанда за лодки и му продадох скутер. Той се притесни, че колата му е малка и няма да може да го тегли. Затова отидохме до зоната с колите и той си купи оттам на лизинг джип.

Шокиран собственикът промълвил:

– Продал си всичко това на човек, който ти е поискал само една кукичка?

– А-а, той не търсеше кукички – усмихнало се момчето. – Дойде да купи тампони за жена си. А аз му казах: „Абе, приятел и без друго уикенда ти е провален, що не вземеш да отидеш на риболов?

Този стар анекдот ни разкрива един от най-големите секрети на забогатяването: да зарадваш другите. А това ще се случи, ако си в състояние да забележиш това, което те искат подсъзнателно, но все още никой не се е сетил да им помогне да се осъществи. В интерес на истината много са  хората, които благодарение на своята интуиция и наблюдателност могат да уловят подобни неизказани желания. Но малцина са тези, които ще съумеят да превърнат копнежите на другите в своя пазарна ниша за честно печелене на пари.

https://i.ytimg.com/vi/hqHuHtR3btA/maxresdefault.jpg

Сред тях е  и британското момиче Боу Джесъп. А всичко започна от едно нейно посещение в Китай. Баща и имал бизнес там. Веднъж  Ванг – китайска делова партньорка на нейния татко, го помолила да и помогне за именуването на тригодишната и дъщеря. Боу присъствала на тази среща и била много впечатлена от странното за нея предложение. Но тя забелязала нещо, което родителите и и други възрастни британци пропускали: колко е важно за китайците детето им да има и английско име.

Боу  за разлика от баща и, който се отнесъл несериозно към казаното от Ванг, предложила да и помогне в избора на име. Но поискала повече информация от нея, за да разбере защо е толкова важно за нея детето и да има и английско име. Така научила, че в Китай на всички бебета се дава име, което се състои от два до три знака с внимателно изградено значение. Но то затруднява китайците при общуването им с англоговорещи чужденци. И затова те много искали децата им да имат и още едно, западно име. Поради езикови бариери често китайци дават комични имена на децата си – като  Rolex Wang или Gandalf Wu например.

Ванг споделила с нея, че името на дъщеричката и трябва да изненадва другите с това, което тя може да постигне. След като помислила Боу предложила името – Елиза. Така се казвала героиня от наскоро гледан от нея филм – „Моята прекрасна лейди“. Китайката била възхитена от  него.

Тогава на Боу и хрумнало, че след като Ванг се нуждае от подобна услуга, то най-вероятно и много други китайски родители също я търсят. Още повече, че в страната вече била прекратена политиката за едно дете в семейство и раждаемостта започнала осезаемо да расте. Боу основава своя фирма за предлагане на английски имена на китайски бебета, която нарича „Специално име“. Решава да създаде и  сайт на китайски език, за да достигне лесно до потенциалните си клиенти. За това се нуждаела от около 2000 долара, за да заплати на програмист да го направи. Парите взела назаем от баща си. Тъй като Боу се притеснявала да не би хората да се разочароват, ако узнаят, че е само на 15 години, тя си купила снимка на сериозна дама от  Stockshare и я поставила на сайта като своя.

Същевременно интензивно започнала да създава и своя база от данни, в която включила над 4000 имена на момчета и момичета. На всяко име тя приписвала по пет характеристики, които според нея най-добре го представят– като честни, оптимистични, щедри и пр.

Днес Боу вече разполага и с алгоритъм, който много я улеснява в бизнеса и. Тя предлага на китайските си клиенти да изберат пет от 12 качества на личността, които те биха искали да притежава детето им. След това алгоритъмът намира три имена, специфични за пола и съответстващи на тези качества. Клиентите се насърчават да споделят предложенията със семейството и приятели. За тази цел на сайтът има директна връзка към китайското приложение за съобщения WeChat. Така се избягват възможни грешки – например двусмислия в прочита. Целият този процес с измислянето на име отнема на Боу само три минути.

След като направят своя избор, на потребителите се изпраща сертификат за именуване, който да запазят. Посочва се и известна личност, която носи това име. А китайските родители се насърчават да публикуват снимката на бебето си на сайта. Благодарение на това около него вече е създадена голяма общност, която допринася за популяризиране  дейността на Боу.

Бизнесът с имена, който открива тази тинейджърка, определено има отлични перспективи. Та в Китай всяка година се раждат над 17 милиона деца. И все повече родители искат детето им да има и второ име, с което то да се представя в бъдеще в чужбина.

https://fakty.ua/photos/article/30/3/300307_fb_105953.jpg

Първоначално услугата, която е предлагала тинейджърката е била безплатна. Но след като е наименувала 162000 бебета, тя я е направила платена – за име се плаща по 79 цента. Шест месеца, след като въвежда таксата, тя спечелва над 60000 долара от имена, които е предложила на китайски бебета. Оттогава до днес тя е дала име на над 678000 бебета. Чистата и печалба за тези четири години е над 400000 долара – сума, повече от прилична за един тинейджър.

Сега момичето само изплаща таксите си за образование, които никак не са малки. Тя отдавна е възстановила и то с висока лихва полученият заем от баща си. Значителна част от богатството си момичето инвестира в недвижими имоти.

В самият Китай за Боу работи малък екип, който управлява техническите операции. Базата и от данни се актуализира всеки месец. Но бизнесът и е изцяло автоматизиран, което дава възможност на Боу да се фокусира върху проучванията си в света на имената. Това и е полезно не само за дейността по наименуването на китайски бебета, но и помага в образованието – момичето учи социална антропология в Лондонското училище по икономика.

Сега Боу води преговори с голяма компания, която споделя нейната философия за Special Name и желае да закупи бизнеса и. Момичето смята да използва натрупаният немалък опит за тези четири години в бъдещите свои начинания, които замисля.

Тази история потвърждава истината за това, че светът е пълен с възможности. Но трябва все пак да ги откриеш. А после и да поискаш да ги осъществиш.

За да получиш мечтаната финансова независимост.