Искаш ли да печелиш – съблазнявай: част 1

Искаш ли да печелиш – съблазнявай: част 1

 

 

Първата теория на Чарлз Дарвин за естествения подбор е изложена в “Произхода на видовете” – книга, видяла бял свят през далечната 1859 година. Ако се опитаме да я обобщим в едно изречение, то ще гласи: оцеляват само най-силните особи, които се адаптират към обкръжаващата ги среда. А тези, които не могат да се приспособят към нея, умират.
Незаслужено позабравена, обаче, е друга негова теория, която се появява в излязлата през 1871 година книга “Произход на човека и половия отбор”. В нея Дарвин формулира и друго важно правило: оцелява най-съблазнителния!

В бизнеса много са подходите, с които можеш да изкушиш човека и да го направиш свой почитател. За това работи светлината, ароматите, музиката, думите… Но едва ли ще се намери по-успешен подход за неговото прелъстяване от еротиката. Ако сексуалността я свързваме най-вече с възпроизвеждането ни като хора, то еротиката е областта на съблазняването. Тя е послание: желая нещо повече, желая да ме желаеш и желая твоето желание.


Нашият мозък по еволюционни причини е програмиран най-бързо да реагира на еротични образи. Дори само картина на съблазнителна жена кара много мъже да загубят контрол над ситуацията и да приемат грешни решения. В проучване на мъже им предлагат да избират: дали да получат веднага няколко евро или, ако приемат да изчакат няколко дни, да получат повече пари. Но преди да вземат решението си, ги разделили на две групи, изолирали ги едни от други и им пуснали видео.

Едните гледали природни сюжети, а другите – картини с поразсъблечени жени от “Спасители на плажа”.
Проучването показало, че мъжете от първата група били склонни и да изчакат, за да получат повече пари. Но съвсем друга била реакцията на мъжете от втората група – те поискали да им дадат парите веднага! В техните мозъци се активирали участъци, които отговарят за награда и удоволствие.

Еротичните картини подавяли работата на мозъчни центрове, които отговарят за оценката на обстановката. Те били склонни да правят импулсивни покупки, противно на разума – не мислили за изгодата от сделката, защото други желания започвали да доминират в подсъзнанието им.
“УъндърБра” е една от най-добрите марки в производството на луксозно дамско бельо. Сутиенът УъндърБра е създаден и патентован от Израел Пилот през 1935 година, но по-късно е купен от канадеца Мо Недлър, собственик но компанията Lady Corset Company.

След смъртта му тя е поета от неговия син – креативния Лари. Проучвания показали, че жените възприемат УъндърБра не като част от всекидневния им гардероб, а като средство, което им дава повече съблазнителност. Лари залага на това откритие и под негово ръководство продукта се превръща в еталон за еротичност. Създадена е уникалната система push-up, която позволява на жената така да скрие гърдите си, че всички да ги видят, оценят и пожелаят да докоснат.


Женският тенис винаги се отличавал с еротичност, но днес тя е един от водещите фактори за привличане на зрители. И за това голяма е заслугата една позабравена днес тенисистка Гаси (Гертруда) Моран (1923 – 2013). Когато на Гаси се отдал шанса да се появи на корта в Уимбълдън, тя решила да потърси Тед Тинлинг – знаменит моделиер в света на тениса, с предложение да и изработи екипа. Гаси определено впечатлявала мъжете – имала идеално телосложение, равен калифорнийски загар, невероятна еротична походка.

Тед много обичал всевъзможни провокации. Правилата на Уимбълдън изисквали облеклото на тенисистките да е в бял цвят, но не казвали нищо повече. След като се запознал с Гаси, на него вече му било ясно, как да зашемети публиката. За нея Тед изработил много къса поличка, която по време на играта показвала бельото на Гаси.
Денят, в който тя излязла с новата си дреха на корта, се обърнал в масова психоза – тя станала първата жена с толкова къса пола.

На следващия ден нейните фотографии били на челните страници на британските вестници, обсъждали се и в парламента. Поведението й било оценено, като пример за пошлост и грях. Гаси повече не се появила с ракета на Уимбълдън, но снимките й не слизали от страниците на вестници и списания в света. Тя не била най-добрата в женския тенис за онова време, но еротичният й капитал и донесъл огромна популярност. Гаси станала една от най-фотографираните жени в света, участвала в безброй реклами, поканили я за телеводеща…. А късата и поличка десетилетия по-късно се превърнала в неразделна част от облеклото на звездите в тениса, заради което немалко мъже го и гледат.

Или както признава голямата руска тенисистка Анна Курникова:
– Зрителите искат да видят нещо повече, а ние принадлежим на зрителите. Те правят от нас звезди. Те ни позволяват да печелим парите си.