Какво да похапват децата ни, за да бъдат по-умни

Какво да похапват децата ни, за да бъдат по-умни

http://www.kidsloveacupuncture.com/wp-content/uploads/2014/06/Top-Six-Kid-And-Toddler-Superfoods-2.jpg

Днес децата на планетата определено се различават от тези отпреди десетилетия. Те са истински факири със смартфона и все по-малко време им остава за живи игри. А освен това – за разлика от предшестващи поколения, те като че ли масово оглупяват. Според Евън Хоровиц – директор по изследванията в консултантската компания FCLT Global дори децата, родени от родители с висок коефициент на интелигеност (IQ), стават все по-глупави.
Причините това да се случва са различни: повечето от тях не четат книги, мозъците им се промиват от агресивна реклама, по-рядко общуват с родителите си, много са и проблемите в системата на образованието… Установено е например, че колкото повече време човек прекарва в интернет, толкова повече симптоми на атрофия на мозъка му се забелязват. Потърпевши са зони, които отговарят за речта, паметта и моториката.
Но има и още един, при това изключително важен фактор за развитието на детския мозък: какво похапва детето. На неговия мозък се пада около 2 на сто от общото тегло на тялото му, но за да работи той ефективно му е нужна една пета от цялата енергия, с която разполага организма. Ако детето се храни с токсична за мозъка храна – промишлено обработено месо, манджи от магазин, хамбургери, чипсове, ако консумира неразумно сладкиши и пие безалкохолни напитки, то е открит пътя към оглупяването му.
Но така, както има продукти, които пречат на детския мозък да се развива, съществуват и храни, за които той направо си копнее. Ето някои от тях, които редовно трябва да предлагате на децата си, ако искате те да растат не само здрави, но да бъдат и по-умни.

https://i.ytimg.com/vi/VZgvMrT1REQ/maxresdefault.jpg

авокадо
Богато е на витамините А, В, С, Е… Съдържа много повече протеини, отколкото другите плодове. В него има и много калий – едно авокадо по този показател се равнява на 3 банана. В него ще намерим още фосфор, цинк, мед, магнезий, селен, изключително важната за здравето фолиева киселина… Установено е, че хората, които редовно консумират авокадо, се справят много по-добре с когнитивни (познавателни, свързани със съдържанието) тестове в сравнение с тези, които го избягват.

боровинки
Антоцианинът (тъмносиният пигмент в боровинките) стимулира повишен растеж на клетките в областта на хипокампуса, отговарящ за паметта. Полифенолите в тях изчистват мозъка от отрови и така тазят детето от негови заболявания. Боровинките имат способността да увеличават притока на кръв в мозъка. Специални химически вещества, съдържащи се в тях – флавоноиди, отварят кръвоносните съдове, което позволява да се увеличи притока на кръв и в същото време да се намали кръвното налягане. Резултатът от това е подобряване на мозъчната дейност и по-здрав мозък.

грозде
Хипократ (460-370 пр.н.е.) – бащата на медицината, го е наричал “цар на плодовете”. И е абсолютно прав – то наистина е безценно и за мозъка на детето. В него има 17 различни аминокиселини, като калий, желязо, магнезий, калций, йод и др. Гроздето укрепва имунната система на детето, стимулира защитните сили на организма и му помага да се противопостави на различни инфекции. Гроздовата захар е истинска благодат за мозъчните клетки – тя не се преработва от ензими, постъпва в кръвта непроменена и се усвоява напълно.

https://i.ytimg.com/vi/SSyP1JEC6F0/maxresdefault.jpg

орехи
Херодот (484-425 пр.н.е.) – древногръцки историк споменава, че на обикновените хора във Вавилон се е забранявало да ядат орехи, да не би случайно да поумнеят повече, отколкото им е разрешено. Те стимулират мозъка на детето, защото имат така необходимите им омега 3-мастни киселини. Те не се произвеждат в тялото ни и затова трябва да ги приемаме отвън.
В древнокитайската медицина е действал принципа подобното се лекува с подобно. Орехите приличат на мозъка и затова нашите предшественици са ги употребявали за да подобрят паметта си и да активират мисловната си дейност. Високата концентрация на антиоксиданти в тях, както и съдържанието на алфа линоленова киселина, укрепват мозъка на детето. Освен това, когато желязото недостига в организма се затруднява доставката на кислород и се снижава мозъчната активност – тъканите на мозъка изпитват кислороден глад. За да не се случи това на детето помагат орехите.

Риба
Рибата е сред най-полезните за детето храни. Причината за това най-вече е в съдържащите се в нея жизненоважни омега-3 ненаситени мастни киселини. Когато постъпват в организма на детето, те оказват благоприятно въздействие на клетъчните мембрани и то се чувства по-спокойно, щастливо, мисли ясно. Омега-3 киселините съхраняват и развиват неговия ум – способността му да мисли, запомня, да се концентрира. Рибата е източник и на особено важния витамин В12, който също поддържа умствените способности на детето.

ябълки
Ябълката защитава детето от оксидантния стрес, който разрушава клетки на мозъка, нарушава паметта и намалява мисловния му капацитет. Съдържащата се в нея в голямо количество феноликова киселина е мощен антиоксидант. Ябълката доставя около 180 милиграма калий, без който мисловните процеси буксуват, защото се затруднява предаването на нервни импулси. Ето защо, когато детето е умствено напрегнато или е изправено пред трудни задачи за решаване, е добре да похапва ябълки.

http://psycholekar.ru/wp-content/uploads/2017/09/ppppppppppp5pkkkkkkkkkkkkkkkkkk-1024x768.jpg

яйца
Богати са на холин, който пък е нужен за да бъде произведен ацетилхолин. От това вещество много зависи как ще работи паметта на детето. Яйцето дава на организма му още желязо, йод, витамин В12. Желязото е нужно за да се формират червените кръвни клетки, които доставят кислород на мозъка. А йодът пък подобрява способността на детето да решава проблеми.

Една древна японска поговорка казва, че който добре яде, той и добра работа върши. Ако децата ни ядат нормална, а не вредна храна, те определено ще са и по-умни.
И ще имат несравнимо повече шансове пълноценно да се реализират във време, когато сред конкурентите им ще бъде и изкуствен интелект…