Какво се случва, когато уикенда се проваля

Какво се случва, когато уикенда се проваля

Днес комуникацията е от ключово значение за успеха на пазара. Но това не означава, че ако имаме малък бизнес, например, ще трябва да дадем всичките се пари на маркетолози, за да ни повишат продажбите. Аз се отнасям с нескрито подозрение към възможностите на тези тарикати да ми свършат подобна услуга. И колкото по-сложни стават техните изследвания и рецепти, а те непрекъснато си ги усложняват, толкова по-ниска е и ефективността от дейността им.
За да привлечем вниманието на потенциалните си клиенти ни е потребна най-вече креативност.


Джеймс Дайсън е мултимилиардер, един от най-успешните британски и европейски предприемачи. И невероятно креативна личност, за когото тепърва ще ви разказвам в сайта. Е, когато го питат за предпоставките на шеметния му успех, той отговаря:
– Не ползвам консултанти, нещо повече: признавам, че не мога да ги търпя! Ние никога не поръчваме маркетингови изследвания – сами наблюдаваме за пазарите и разбираме, как те са устроени. При това непрекъснато, а не само тогава, когато консултанти или аналитици ни досаждат, за да ни съобщят, какво мисли пазара. Аз не искам в моя бизнес да има логика!
В състояние ли сме кратко и просто да обясним, с какво ще е полезна идеята ни на другите, значи тя ще работи. Но трябва да помним, че най-добрия начин да спечелим хората, е като им помагаме да постигат целите си. Ето защо е важно да показваме преимуществата за тях от това, което ще купят от нас – спестено време, повишена сигурност, улеснен живот, радостни мигове… Всяка идея си струва само, ако задоволява осъзната или все още необмислена (скрита, латентна) човешка потребност.
Затова трябва добре да познаваме силните и най-вече уникални характеристики на нашия продукт. И точно за тях да разказваме – достъпно и увлекателно на потенциалните си клиенти. Ако те усетят, че с това, което им предлагаме, не само ще си свършат работа, но и ще се позабавляват, ще ги спечелим.
Помним: успяваме не като продаваме продукти или услуги – това го правят стотици хиляди други играчи на пазара. Истинският успех си го осигуряваме само, когато докоснем сърцата на хората, когато ги зарадваме и подкрепим мечтите им. Тогава те ще идват при нас. А не при конкурентите.
Тук не мога да се сдържа и да не ви припомня един от любимите ми вицове.

Момче от провинцията кандидатства за работа в голям универсален магазин в Ню Йорк. Шефът го назначава на пробен срок. Първият му работен ден е дълъг и изморителен. В 19 часа пристига шефа и го пита, колко продажби е извършил.
– Само една – казва притеснено момчето.
– Как така само една, бе! – ядосан извиква шефа – Останалите ми продавачи направиха по над 70 продажби за деня, а ти една! Не те ли е срам? Направо си плачеш за уволнение! И колко пари докара от нея?
– 333334 долара.
– Сериозно? – изумен пита шефа.
– Ами да! – скромно отговаря момчето.
– И как успя да направиш толкова много пари?
– О, много просто! Дойде един мъж, на когото продадох първо малка кукичка, след това средна кукичка, а накрая голяма кукичка. После му продадох малка въдица, средна въдица и накрая голяма въдица. Попитах го, къде смята да ходи за риба, а той ми отвърна: „В океана“. Тогава го заведох на щанда за лодки и му продадох скутер. Той се притесни, че фолксвагена му няма да може да тегли скутера, затова отидохме в сектора за продажби на автомобили и той си купи оттам джип.
Шашнат шефа едва промълвя:
– Продал си всичко това на човек, който ти е е поискал само една кукичка?
– А-а-а, не, той съвсем не търсеше кукички – отговаря момчето. – Дойде да купи тампони на жена си. А аз му казах: „А бе, приятел, и без друго уикенда ти е провален, що не вземеш да отидеш на риба?“
Към най-прекия път до потенциалните си клиенти, се ориентират и креативни глави, които работят за такъв гигант като Самсунг. Компанията има нови концептуални проекти за мобилни джаджи, които привличат интереса на публиката.

Необходимо е този интерес да се подкрепя, но не скучно, дидактично, а атрактивно. А това става точно така, както е постъпило момчето от вица: като се измисли история, която да увлече хората.
Това правят хората, работещи за публичната комуникация на Самсунг: те създават клип, в който разказват за най-новите продукти на компанията. Но го правят по един желан от  хората начин: сътворяват ситуация, която интригува и забавлява.
А когато всичко това е налице, то и желаната цел е постигната: над 3264000 души на планетата са се радвали на този клип в Ютюб!
И неусетно за самите тях са разбрали, оценили, възхитили и най-вероятно са и пожелали, да притежават тези най-нови продукти на компанията.