Как да бъдем здрави и да живеем по-дълго

Как да бъдем здрави и да живеем по-дълго

 

 

 

Медицинският колеж на името на Алберт Айнщайн е основан през 1955 година и работи при Йешива университет в Ню Йорк. Негов екип от учени под ръководството на генетика проф. Ян Вайг, анализираха  данни за човешка смъртност от 38 държави. Заедно с това изучиха живота на хора, които са доживели до 110 години и повече в САЩ, Франция, Япония и Великобритания.

И така стигнаха до извода, че средната максимална продължителност на живота е 115 години, а абсолютния максимум – 125 години. Шансът един човек да доживее до тях е близо 1 към 10000.
И сега най-важното: как да достигнем и дори да прехвърлим 100-те години?

Истината е, че рецепти и за това има – дават ни ги от шарлатани до сериозни изследователи. Но ако изключим наследствеността и късмета и отсеем сеното от плявата във всевъзможните мнения, ще открием фактори, които реално ни помогат да постигнем и тази цел.


Умни хора след като анализираха различни наблюдения върху живота на столетници, стигнаха до разбирането, че за да ни има по-дълго на този свят, не трябва да правим 9 неща. Точно те със сто процентова сигурност съкращават живота ни. И нито едно от тях не е било оспорвано от никой – ако има разногласия, то те са само до степента на тяхното вредно въздействие на организма ни.


Ето списъка с убийците на живота ни.

1. Ядене на захар.
2. Недоспиване.
3. Ядене на червено месо.
4. Стоене без защита на ярка слънчева светлина.
5. Отказ от физически упражнения.

6. Пушене на цигари.
7. Злоупотреба с алкохол.
8. Стрес.
9. Преяждане.

Доказателства за това, че пътя към дълголетието нито е труден, нито е сложен, ни предоставя и най-ново проучване, което бе осъществено от екип на престижния Харвардски университет. Учените са анализирали данни за 132000 души. Интересувал ги един въпрос: може ли определени фактори да повлияят на продължителността на човешкия живот?


И се оказало, че наистина може. Тези участници в проучването, които:
1. се хранели здравословно;
2. контролирали са теглото си;
3. редовно са спортували;
4. пийвали са умерено алкохол
5. и не са пушили,
са живяли много по-дълго.

Жените, които имали тези пет навика са увеличили продължителността на живота си с 14 години, а мъжете – с 12 години.
Проучването показало, че хората, които живеят здравословно, много по-рядко умират от болести на сърцето и рак. Така заболявания на сърцето при тях са се срещали с 82 на сто по-малко, а равнището на заболеваемост от рак е било по-ниско с 65 на сто.
Учените признават, че това общо взето не са непознати факти. Удивителното, обаче е, колко силно здравословните навици влияят върху продължителността на човешкия живот!


Прави са древните римляни, когато са твърдяли: всеки сам е ковач на съдбата си. Никой от нас не е безсмъртен. Но е напълно възможно да бъдеш здрав дълголетник. И  е истинско престъпление и наказание за най-близките ти хора, да си отиваш от този свят болен и преждевременно, само защото си елеминирал някои прости истини.


Добре е да запомним убийците на живота ни и да не ги допускаме във всекидневието си. Ако искаме, разбира се, да имаме безпроблемно и по-дълго съществуване в този прекрасен луд свят.