Как да отслабнем без безумни диети и спортни изтезания

Как да отслабнем без безумни диети и спортни изтезания

 

С повишаване на градусите нараства желанието ни да сме край морето. Далеч от шумния, прашен и горещ град – при ласкавата вода, златния пясък и многото слънце.
А това означава, че и темата за излишните килограми става все по-актуална. Но всевъзможните съвети, които никак не са малко по това време в различните медии, имат един мъничък недостатък – те изискват много пот и сълзи, за да изгорим свръхкалориите, които сме понатрупали. А при това се харчат и немалко пари – за фитнес зали, треньори, екипи, транспорт и пр. Да не говоря пък за безумните диети, с които разни “експерти” ни обещават бързо да отслабнем.


В интерес на истината спорта определено ни помага да регулираме теглото си. Но тъй като този сайт е посветен на нестандарните подходи за решаване на различни проблеми, искам да ви запозная и с някои достъпни и по-поносими начини за добър външен изглед. За някои от тях ни припомня Карън Ансел.
Но преди това няколко думи за тази мила дама. Карън е омъжена и е майка на две дъщери. Семейството живее на най-големия и най-населен остров в САЩ – Лонг Айлънд в щата Ню Йорк. В свободното си време Карън обича да  си общува с децата, да готви, да си играе с кучетата Космо и Купър, да пътешества.


Но в случая за нас по-същественото е, че Карън е вече доказал се специалист в областта на храненето. Завършила е психология в едно от най-престижните учебни заведения – Университетът „Дюк“, който се намира в Дърам, щата Северна Каролина и е основан през 1838 г. Но има и магистърска степен в областта на клиничното хранене от Нюйоркския университет. Членува в Академията по хранене и диететика.
Карън е национален консултант по хранене, преподавател, журналист, писател. Тя често е гост не само в специализирани женски, здравни и кулинарни списания, но и в най-големите медии на САЩ. Консултира крупни компании в областта на здравословното хранене. Написала е няколко книги, а през януари тази година се появи и най-новото и заглавие – “Целебните суперхрани срещу стареенето: останете млади, живейте дълго”.


Карън ни предлага да си върнем желаната форма, като… се храним. Според нея има два прости и достъпни начина, за да се избавим от излишните килограми: да си хапваме повече фибри и да намалим размера на порциите.
Хитрото при фибрите е, че те ни дават илюзията за ситост и така ние не ядем повече, отколокото е необходимо. Когато постъпват в стомаха ни те се разширяват подобно на гъба. Резултатът е, че така по-бързо усещаме насищане, отколкото е при другите хранителни вещества.


Истината е, че фибрите са отлична храна. Но преобладаващата част от хората ги консумират обикновено недостатъчно – наблюденията показват, че те поемат само половината от дневната норма. А препоръчваното количество фибри, които трябва да предлагаме на стомаха си всеки ден, е средно 25 грама за жени и 38 грама за мъже.

Фибрите са много полезни и за още нещо – те са среда, която благоприятства увеличаването на полезните бактерии в стомаха ни. При това става дума точно за тези, които държат под контрол нашите хормони на глада. А след като е малко чувството ни за глад през деня, то ние имаме и далеч повече шансове да потребяваме по-малко калории.


Освен това самите фибри трудно се преработват в стомаха, те не се усвояват от организма и ние не получаваме никакви калории.
Според Карън наскорошни изследвания са показали, че фибрите притежават и способността да задържат другите калории. Когато те се извеждат от организма ни, те “въвличат” в този процес и тях. По този начин фибрите ни помагат да се избавим от калории, които иначе се трупат вътре в нас.
Само припомням, че фибрите са в пълнозърнести храни, във фасул, орехи, плодове като малини, къпини, черница, боровинки, в трици. Добре е да прибавяте супена лъжица овесени трици например в салатата си всеки ден.


Освен този трик за регулиране на теглото, много помага за целта ни – връщане на добрата фигура и още един трик, за който аз вече писах: намаляване на количеството храна, което поемаме. Карън ни напомня, че можем много лесно да преядем, когато става дума за повечето продукти. Мислим си, че купа ориз например е само една порция. Но в действителност порцията, която реално е необходима на организма ни, е не повече от една трета от съдържанието на тази купа.


Ако ние съумем да съкратим  храната, която консумираме, то ние незабавно намаляваме и количеството калории, които поемаме с нея. А това директно води до отслабване с няколко килограма.
Ето такива идеи ни подсказва Карън. Те са простички, но в живота успява най-вече онзи, който намира прости решения на сложни проблеми.