Как да привлечем хората в кръчмата си

Как да привлечем хората в кръчмата си

 

С различни думи характеризираме времето, в което живеем – глобализация, цифровизация, роботизация, миграция… То е невероятно интересно, но същевременно и нелесно за нас, простосмъртните. Конкуренцията е навсякъде и се ожесточава с всяка измината наносекунда. Става все по-трудно не само да постигаш резултати, а просто да оцеляваш.
В това време най-важното е да те забележат. А то няма как да се получи, ако не се различаваш от останалите.
Анди Кауъл преди три години купил кръчмата си (пъб) Fenn Bell Inn в село Сент-Мари Ху, намиращо се в графство Кент. Но кой знае какъв успех с нея нямал – едва свързвал двата края. Вероятно доста безсънни нощи е имал Анди, докато не открил свеята необичайна идея: да превърне заведението си в първия във Великобритания зоопъб.


В интерес на истината Анди обича и много се интересува от всякакви животни. Той се снабдил със съответния лиценз за колекциониране на екзотични животни и започнал да строи на задния си двор помещения за бъдещите си питомци.
И скоро посетителите на пъба се увеличили осезаемо – хората идвали да видят животни, които познавали само от филми. В зоопъба на Анди има четири вида маймуни, африканска дива котка – генета, сурикати (вид мангусти, които като нас, хората, могат да стоят на два крака, за да наблюдават по-добре околността), лемури (примати от групата на полумаймуните), еноти, птици…
Анди планира да разшири зоопарка в пъба. Той има намерение да купи още земя около него и да предложи на посетителите срещи и с други екзотични животни – от вълци до лъв и слон.


За да превърне пъба си в неповторим, Анди е похарчил за три години около 300000 фунта. Освен него той и жена му имат още един бизнес, свързан със санитарна техника.
За да издържа своя зоопъб – за храна на животните и заплати на персонала, Анди всяка седмица харчи около 700 фунта. Това се равнява на 233 халби бира, изпити в пъба.
С появата на зоопарка започнали да растат и приходите от пъба, което пък помага за придобиването на нови екзотични животни. Анди разчита да привлече нови частни инвестиции, да потърси и други източници на финансиране. Той има проекти за популяризиране на зоопарка си – като си сътрудничи с училища например.


Всъщност идеята за зоопарка е на Кели – съпругата на Анди. Преди да купят пъба те са се грижели в двора на къщата си за различни животни, които хора са им давали, защото повече не искали да се занимават с тях. И когато придобили пъба Кели казала, че сега е момента да създадат и свой зоопарк.
Анди предлага на посетителите на пъба не само бира, но и още нещо – да разглеждат и животни, които не се виждат всеки ден. И други негови колеги във Великобритания сега стигат до идеята, че ще оцеляват в тези сложни времена, когато предлагат на хората не само алкохол, но и нещо повече. Пъбът Cellar House налива бира, но предлага и пощенски услуги. Пъбът Gallagher’s радва с клиентите си и с това, че тук те могат да се подстрижат.
Още едно доказателство, че да добавиш стойност към една стандартна услуга означава да я превърнеш в необичайна услуга. И така да си осигуриш нови клиенти, а с тях и желаната печалба.
Повече за този любопитен зоопъб можете да видите тук: