Кой ще ни вози скоро в метрото

Кой ще ни вози скоро в метрото

 

 

 

Една от темите, на която се отделя все повече внимание в медиите, е за автоматизацията – навлизането на роботи и изкуствен интелект в живота ни. Но за немалко от нас това, за което говорят различни експерти, е скрито някъде в много далечното бъдеще. И не се знае, кога точно ще се появи на бял свят. Затова и не си струва човек да се притеснява.


Но се оказва, че хората с подобни нагласи няма да познаят – автоматизацията много по-бързо, отколкото са очакванията, превзема нови зони във всяка област на живота. Ето един от последните примери за това. Той е от Шанхай – най-големият град на Китай, с население от около 20 милиона души. Там вече действа първата напълно автоматизирана линия на метрото.


Дължината на отсечката “Пуцзян” е 6,68 километра, като на нея са разположени 6 станции. Линията специално е построена да обслужва пътници от района Пуцзян, който се намира в южната част на този най-голям тамошен мегаполис.


Китайските специалисти са се постарали не само напълно да автоматизират  влакчетата на метрото, но и осезаемо да намалят шума, възникващ при тяхното движение. За тази цел те са съчетали системи от ролкови релсови направляващи и гумени колела.


Изкуственият интелект автоматично отваря и затваря вратите на всяка влакова композиция и след съответното предупреждение започва движението. По същия начин и спира при пристигане на станция. Влаковете са снабдени със специални датчици, които регулират разстоянието между съставите и осигуряват сигурността на пътниците.


Всяка влакова композиция се състои от четири вагона, като максималната вместимост на пътниците е 726 души. Влаковете се движат с интервал от три минути и 20 секунди в пиковите часове, а в обикновените – с интервал около 6 минути.


Дължината на метрото в Шанхай е 673 километра и по този показател то е на първо място в света. Броят на станциите е 395.
Ето защо е добре да имаме и алтернативи за това, как ще си изкарваме хляба утре. Макар, че за все повече хора то вече е днес.