Котето, което се превърна в световна звезда

Котето, което се превърна в световна звезда

В нашата дигитална епоха става все по-трудно да удивиш човека. Технологичните открития се появяват с шеметна скорост и във всяка област. Включително и в транспорта. Онова, което доскоро ни се струваше фантазия, вече е реалност: безпилотни и летящи автомобили, дронове, свръхскоростни подземни трасета…
Променя се и железопътния транспорт: все по-бързи, соларни, на магнитни възглавници, управлявани от изкуствен интелект влакове…

Но особени усилия се насочват към комфорта на пътуващите – заради невероятната конкуренция специалистите в тази област не спират да търсят решения, с които да впечатлят хората и те да предпочетат влака за пътуването си.
Най-добрият подход затова е да ги удивиш и зарадваш. Да им предложиш да се потопят в света на любимите си играчки например. А една от най-предпочитаните от японците сред тях несъмненно е образа на котето Кити.


Той е продукт на компанията Sanrio, основана през 1960 година от Синтаро Цзудзи. “Малък подарък – голяма усмивка” става нейния девиз и определя уникалната и пазарна ниша. В трудните следвоенни години тя предлага на живеещите в недоимък и напрежение японци приятни дреболии – картички, евтини играчки, различни забавни неща… Докато през 1974 година се появява очарователното коте Кити, дело на дизайнера Ямагути Юко.

Минават години и котенцето под името Hello Kitty излиза извън границите на Страната на изгряващото слънце и става любима играчка за милиони хора по света. Включително и за различни световни знаменитости. Популярността на този образ, естествено, привлича вниманието на японски и световни производители на различни изделия. Днес над 50000 продукта на планетата носят образа на тази марка, а това внася в сметките на собствениците на Sanrio печалба от над милиард долара всяка година.


От 1983 г. Hello Kitty е международен посланик за мира на детския фонд на обединените нации (УНИЦЕФ). А през миналата година министъра на външните работи на Япония я назначи за посланик на културата, който трябва да подпомага организирането на Световното изложение в Япония през 2025 г.
Котенцето Кити излъчва доброта, топлота, нежност и привлича с образа си малки и големи. Това подсказа на японски специалисти да пуснат наскоро в движение един удивителен розов влак – Hello Kitty. Неговите вагони са украсени с изображения на милото коте.

Влакът се движи по една от най-известните в страната туристически забележителности – между градовете Осака (историческата и търговската столица на Япония, един от най-добре развитите в индустриално отношение райони на страната) и Фукуока (административен център на префектура Фукуока, разположен е на остров Кюшу).

Обзавеждането на вагоните буквално потопява пътниците в света на Кити. Докато пътуват те могат да си закупят и най-нови стоки с нейното изображение.

Розовият влак вече се превърна в любима атракция не само за японци, но и за чужденци, дошли да открият за себе си Страната на изгряващото слънце…