Роботи влизат в училището

Роботи влизат в училището

Карел Чапек е един от любимите ми писатели и затова често се връщам към негови творби. Той е измислил думата “робот” – за първи път се е появила в пиесата му „R.U.R.“ преди близо век, в 1920 г.
Сега роботите са тема, към която проявяват интерес немалко хора. И по всичко изглежда, че техният възход тепърва предстои. Но и днес да се сетиш да ги приложиш в конкретна област и така да помогнеш на другите да постигат целите си, е свидетелство за креативно мислене.


Образованието е област, в която имам скромен опит. И тук роботите не просто буквално нахлуват, но вече са незаменим помощник на учащи се, учители и преподаватели, родители… Те не просто пестят време, но помагат да се обработва информация, правят процеса на учене и преподаване атрактивен и желан.
Днес на първо място по качество на образованието на планетата, са Южна Корея и Япония. Причините за това са различни, но една от главните сред тях е включването на високи технологии в системата на образованието им.


В Япония се усъвършенства робота Saya, който разчита и показва емоции, чете лекции, прави контролни, отговаря на въпроси и пр. На децата им доставя удоволствие да си общуват с него и така научават много по-бързо, отколкото с традиционните подходи.


В Южна Корея помощник на учителите са и роботите NAO. В операционната система на последните модели – Nao Evolution, вече има модули за емоционалност и автономност, те са в състояние да разговарят с учениците, да отговарят на въпросите им. За тях това е не само забавно, но стимулира и любознателността им.


А ако детето няма възможност да присъства в училище – разболяло се е например, то на помощ идва робота VGO. С негова помощ ученика попада в училище без да излиза от дома си и може активно да общува с учители и съученици.