Мистерия с автомобили

Мистерия с автомобили

https://img.rt.com/files/2017.03/thumbnail/58c2ba6fc46188670b8b45ca.jpg

Ако ми зададат въпроса за какво служат колите, най-вероятно с недоумение ще погледна питащия ме. Та нали те са създадени да ни отведат от точка А до точка Б – сами или с компания, с или без багаж. За какво друго биха могли да бъдат използвани?
Така си мисля аз, защото се движа в калъпа на традиционните си представи. Докато креативни японци вече намериха и други, при това доста ефективни начини за използването им. Според японския вестник The Asahi Shimbun все повече жители от Страната на изгряващото слънце наемат коли, не за да се придвижват с тях, а заради пространството, което те им предлагат.
Японският оператор за споделяне на автомобили Orix Auto Corp. установява, че нараства броя на хората, което наемат превозни средства, но не ги карат. Това показват записите за изминатите километри, след като колите се връщат обратно. Същото забелязват и техни колеги от други компании, предлагащи подобни услуги.
Да разгадае тази мистерия се заема екип на Times24 Co. – водещият доставчик на услуги за споделяне на автомобили в Япония, с повече от 1,2 милиона регистрирани потребители.

https://www.adiyattur.com/images/tours/2011_kore--japonya-turu/kore--japonya-turu_141201100421.jpg

Така стана ясно, че японци са открили доста необичайни функции за коли под наем. Едни ги вземат, за да ги използват като работен офис. Други – като склад, в който да поставят чанти и лични вещи, за да не плащат на автомати за багаж. Служители, които не могат да намерят свободно място в заведение за да се нахранят, просто си наемат кола и в нея похапват храна, която си купуват от близкия магазин…
Най-голямото предимство на автомобилите под наем е, че те могат да се резервират по всяко време на денонощието само с едно позвъняване на смартфона. Те са евтини за японския стандарт – около 3 долара за 30 минути. Това подтиква все повече японци да ползват автомобилите под наем за необичайни цели. Според компанията NTT Docomo Inc., която управлява услуга за споделяне на превозни средства, един на всеки осем потребители наема автомобили за дейности, които нямат нищо общо с транспорта. За тях те са едно евтино пространство, в което могат да спят, да си почиват, да се срещат и разговорят с приятели и близки. Наемат ги за да работят с лаптопа си, да гледат телевизия, да се преобличат, да си пеят, да учат английски, да си масажират лицето. В тях се спасяват от горещини или студ благодарение на климатика в колата. Само дето въобще не планират да ги шофират.
Операторите, обаче, са притеснени от начина, по който се използват техните превозни средства. Цената на наетия автомобил се определя по базова тарифа, към която се доплаща в зависимост от изминатите километри. Компаниите реално печелят, когато клиентите им наемат колите за да ги шофират и регистрират с тях много изминати километри.

http://cdn-autosprint.corrieredellosport.it/images/2016/10/06/124825595-bd516a5e-33c2-46ad-b4e7-4e3ec9451f9d.jpg

Но все повече японци мислят другояче. За тях колите под наем се оказват един много евтин, бърз и достъпен начин да си осигуриш нужното пространство, да получиш самостоятелна “стая” в града.
Новата тенденция, която сега се забелязва в пренаселените и доста скъпи японски градове – все повече наети автомобили да се връщат с нулев пробег, ни показва, че човешкото въображение наистина няма граници. И винаги може да намери решение на всеки проблем, пред който то се изправи.
Просто не трябва да му пречим да се развихря…