Мъж зад завесата

Мъж зад завесата

 

 

 

Ако в едно  можем да сме сигурни, то това е растящата ни несигурност. У всички нас има потенциал както за добро, така и за лошо. Но съвсем не са малко образите, в които точно второто доминира. Модерните технологии увеличават ефективността на полицията например, но това не пречи на престъпността да се развива и да действа агресивно и активно.

Неотдавна британско проучване установи, че дори в много градове и държави с ниско равнище на инциденти, сред хората съществува всепроникващ страх пред престъпността – от улично насилие до нападения на жилището. Истината е, че малцина са тези, над които денонощно бди тълпа от телохранители.


Разбираемо е, че много хора търсят начини да защитят себе си, близките си, своята собственост от растящата престъпност. И колкото по-необичайни, ефективни и евтини са те, толкова и по-желани са.
Интересно решение предложи японската компания Leo Palace 21. Нейният проект е озаглавен “Мъж зад завесата”. Той е ориентиран към жени, които живеят сами и дълго се застояват на работните си места.

Идеята на симпатягите от Leo Palace 21 е да запази дома им от крадци и всевъзможни други бандити.
Проектът се състои от 12 движещи се изображения на мъже. На тях те четат вестник, работят зад компютър, вдигат гири, тренират с бухалка… Всяко действие продължава около половин час. Всичките образи са много внимателно отработени – ако човек ги гледа отвън, няма да допусне, че това не го прави истински мъж. И че той в момента е в къщата.


Нужен ни е само проектор и смартфон и мъжа зад завесата може да бъде активиран. Няма съмнение, че злосторника най-вероятно ще се откаже от намерението си да нахлуе в дома, след като види някое от изображенията.


Този малък пример показва, че винаги има възможност да се открие непознат и добре работещ подход към решаване на съществуващ проблем. Но затова е нужно да излезем извън коловоза на рутината и да подходим нестандартно. И тогава няма начин да не видим перспективи там, където другите ще забелязват само съществуващи проблеми.