Нереалното в реалното: „Цирк дьо Солей“

Нереалното в реалното: „Цирк дьо Солей“

Канадският цирков ансамбъл „Цирк дьо Солей“ е създаден през 1984 г. в Монреал. Директор и негов основател е Даниел Ламар. Циркът обединява 20 улични артиста-хипита, които едва свързвали двата края…
Днес това е мощна организация за развлечения с над 4000 сътрудника от над 40 държави. „Цирк дьо Солей“ е изнесъл спектакли в повече от 200 града на света, които са гледали над 80 милиони души. Никак не са малко и тези, които се наслаждават на изпълненията на цирка и в Ютюб.
Годишният оборот на тази организация надхвърля 600 милиона долара. За постиженията си в областта на цирковото изкуство „Цирк дьо Солей“ е удостоен с най-престижни световни награди.
Този успех е постигнат във време, когато мнозина пророкуват, че цирка умира в условията на новите медии и технологии. В интерес на истината немалко циркови трупи фалираха. Те не си дадоха смета, че света е в нова епоха, в която оцеляват онези, които не престават да търсят необичайни решения.


За огромната част от човечеството денят започва с ужас:
– Боже мой, едва вторник е! Кога ли ще дойде петъка?
За Даниел Ламар всеки негов ден започва с един въпрос:
– С какво да се захвана днес, за да превърна нереалното в реално?
В тази мотивация се крие и тайната на успеха на „Цирк дьо Солей“.
Стремежът да се намират нестандартни хрумвания довежда екипа на Ламар до нова интерпретация на древното цирково изкуство. Тук няма задушни шатри, прашен под, пейки, познати номера с животни и малко смешни клоуни… Има цирк, какъвто зрителите не са и сънували!
Конкурентите на „Цирк дьо Солей“ не са другите циркове – а театри, кина, нощни клубове… Тук няма единични циркови изпълнения – има цялостни постановки.
Агенти пътуват непрекъснато по света, за да организират кастинги за изпълнители в „Цирк дьо Солей“. Те ангажират оригинални ансамбли, между които се постига невероятен синхрон в шоуто. Канят се както именити, така и никому непознати изпълнители, но всички трябва да са с щури номера. Изискването към тях е да имат неподправено очарование и спонтанна емоционалност и най-вече да са различни…
Даниел Ламар казва:
– Нашата марка означава креативност.
А когато това е смисъл и съдържание на дейността, то и успеха е неизбежен.