Очарователна на всяка възраст: 1 част

Очарователна на всяка възраст: 1 част


Всяка жена може да бъде очарователна на всяка възраст. И това наистина е така – достатъчно е само тя да намира време, за да се погрижи и за себе си. А от най-голямо значение за нейната привлекателност е,  с какво тя се храни. Лично аз съм убеден в това,  защото проявявам голям интерес към яденето. Първо, много обичам да си хапвам всевъзможни вкусотии. И второ – противник съм на всякакви хранителни добавки, да не говоря пък за всевъзможните лекарства. Една от любимите ми сентенции, която се стремя да следвам неотклонно, е тази на мъдрия Хипократ:
– Храната е твойто лекарство, лекарството е твойта храна!


Редовният читател на сайта ми вероятно е забелязъл това – аз вече писах и за ролята на храната за красотата на жената. Да се върна към тази тема ме наведе любопитна информация, на която попаднах. Посветена е на опасностите, които застрашават жената в различните и възрасти и на ролята на храната за поддържане на младостта и. Това ме подтикна да се поровя из базата си данни и да предложа на милите дами допълнителни размишления за това, как да подържат конкретно кожата си красива. И така да бъдат очарователни, неотразими и прекрасни, независимо на колко години са.
1.
Вие сте на възраст между 20 и 30 години. Вече знаете, че в този период от живота ви имате оптимален мускулен тонус. Една от важните съставки, необходима за красива кожа – колагена, се произвежда в достатъчно количество от организма ви. А това е гаранция, че тя е еластична, а мускулите ви са релефно очертани.


Но в този период има една реална опасност: вие не винаги си давате сметка за това, че трябва да следвате нормален (някои го наричат още здравословен) начин на живот. Ако не спите достатъчно, отвреме-навреме попрекалявате с алкохола, стресирани сте, то и в този период може да създадете проблеми на кожата си. Най-вероятно – да я лишите от така нужните и хранителни вещества.
Ето защо между 20 и 30 години трябва да се храните разнообразно. Необходими са ви качествени белтъчини – риба, пиле, бобови храни. Пълнозърнести продукти за подкрепа на храносмилането ви. И разбира се – тъмно-зелени и цветни плодове и зеленчуци, защото те ще ви зареждат с така необходимите ви антиоксиданти.


2.
Вече сте между 30 и 40 години и в организма ви настъпват по-сериозни промени. Сред тях е и забавянето на възпроизводството на клетките и синтеза на колагена. А когато това започне да се проявява, кожата ви постепенно изтънява, а и мускулите започват да отслабват – особено, ако не спортувате. Процесът на изработване на кожна мазнина също се забавя – кожата ви става малко по-суха и е по-възприемчива към различни възпаления. Изменения настъпват и в процеса на метаболизма – резултатът е, че започват да растат и излишните ви килограми.
Ето защо минете ли 30-те, трябва да обръщате по-голямо внимание на плодовете и зеленчуците, които са богати на антиоксиданти и витамин С. Ще помогнете на организма си да произвежда повече колаген, ако не го лишавате от портокали, лимони, грейпфрут… И от нашите чушки и чашата хубаво червено вино по време на хранене – те ще способстват за производството на колаген, следователно и за подобряване еластичността на кожата ви.


3.
Минали сте периода на славните трийсете години и сте се оказали във властта на 40 – 50-те години. Един чудесен период несъменно, но създаващ проблеми с производството на колаген. Резултатът е продължаващо намаляване на еластичността на кожата ви.
Но не е само това – навлезете ли в четвъртото си десетилетие, започва да буксува най-важната система на тялото ви – лимфатичната. Тя определя работата на имунната ви система, включително ви предпазва и от всевъзможни отрови. Щом намалее нейната работоспособност, то процеса на изхвърляне на токсините от организма ви ще е затруднен. Последицата от това е появата на различни отоци. След 40-те е голяма вероятността да срещнете затруднения с равнището на естрогена (припомням само, че това е стероид, женски полов хормон). Естествено, това дава отражение и на кожата – тя става още по-суха, намалява нейната плътност. Нараства вероятността от появата на зони с различни пигментни петна, следователно нарушава се и равномерния тен на кожата – тя почва да губи своя свеж вид.


Но този процес може да бъде контролиран, а кожата запазена красива. За това е нужно да даваме на организма си достатъчно антиоксиданти.  Многото свежи зеленчуци в менюто ще способстват за детоксикацията на организма и овлажняването на кожата. В този период в храната трябва редовно да присъстват и продукти, които съдържат фитоестрогени – ленено семе, сусам, чесън, слънчогледови семки, зехтин, бадеми, зелен боб, леща и др. Благодарение на тях може да се балансира хормоналния фон и кожата да бъде свежа и красива.
4.
Следвайки повелята на природата вие сте добавили още едно десетилетие – навлезли сте в своите 50-60 години. В това време първо на кожата на ръцете ви, а после и по цялото ви тяло, могат да се появат пигментни петна. Проблемът е в това, че на тази възраст клетките вече получават около една трета по-малко естествено овлажнение. И като резултат кожата започва да увисва, става суха, тънка, лющеща се. Снижава се активността на кръвообръщението, забавя се и обмяната на веществата в организма, а заради това се появяват и петна по кожата. Точно възрастовата хормонална промяна у жената довежда и до нарушаване на нормалното функциониране на кожата, до загуба и на нейната еластичност.
За да се справите с този проблем ще са ви нужни протеини (белтък, белтъчина) – те са основните градивни съставки на живите клетки. Трябва да си похапвате ярки плодове и зеленчуци, които ще помагат да се балансира равнището на захарта и хормоните. Установено е също, че богатите на бета-каротин жълти и червени зеленчуци способстват за ръста на нови клетки.