Роботът с мисия да ни прави щастливи: 2 част

Роботът с мисия да ни прави щастливи: 2 част

Пепер сам се контролира – следи за температурата си, за това дали е заредена батерията и кога да започне новото и захранване.
Способен е да се самообразова – за тази цел ползва облачни технологии. През пролетта на миналата година Пепер стана и първия робот, приет да учи в гимназия. Той ще усъвършенства английския си език в японския град Васеда, префектура Фукушима. Педагози са убедени, че подобно общуване ще е много полезно за децата, защото в своя живот те ще имат приятели и ще работят с колеги – роботи.
На тържеството по случай записването му в училището, Пепер заяви пред насъбралите се журналисти:
– Никога не съм мислил, че ще бъда приет в човешко училище. Обещавам да се занимавам много сериозно!
Пепер навлиза стремително в бизнеса – около 1000 компании са го включили вече в свои екипи. В Япония това са десетки банки и финансови учреждения. Японската застрахователна компания Meiji Yasuda Life Insurace Co., закупи 100 робота за своите отделения – те ще разказват на клиенти за застрахователните продукти. Nissan Motor Corp. използва също роботи Пепер в свои търговски обекти за непосредствено общуване с клиенти. Над 1000 робота Пепер замениха служители в магазините на SoftBank Mobile в Япония и това веднага доведе до увеличаване броя на посетителите. Компанията Nestle също закупи 1000 робота Пепер за своите японски магазини. Роботът може да се срещне на различни изложби, на летището Haneda и др.


Роботи Пепер се трудят на железопътни станции във Франция. Те приветстват пътниците, съобщават им полезна информация за разписанието на влаковете, туристическа информация и др. Същевременно те събират и впечатленията на пътниците за обслужването, техните претенции към железниците.
Белгийски болници са закупили Пепер – те го използват най-вече в качеството на служител на рецепция.
Круизната компания Costa Cruises също използва Пепер на борда на свои кораби – той приветства гостите и им помага да се ориентират. Отговаря на несложни въпроси, зададени му на италиански, английски, немски езици.
През миналата година бе създадено и приложение за Пепер, работещо на основа на сервиза MasterPass. Това позволи на робота да приема плащания чрез Mastercard. Тази услуга за първи път бе приложена в заведенията за бързо хранене Pizza Hut Restaurants Asia. И сега клиенти се разплащат чрез Пепер, от него получават информация за калориите на пожелано ястие, за новини от света на Pizza Hut.
Пепер определено е много ефективен за работа с клиенти. Той прави пълен анализ на личността на човека – неговия характер, особености, потребности. За тази цел Пепер използва възможностите на изкуствения интелект, който е внедрен в суперкомпютъра IBM Watson. Посредством него Пепер може да събира, осмисля и предлага много ценна информация за потребителите на бизнеса – в сферата на туризма, търговията, услугите… Пепер има достъп до API Personality Insights и облачната платформа Watson на IBM. Като добавим и базата данни на компанията, чиято собственост е, Пепер щом види новия клиент вече знае, какво той ще поиска и какво е настроението му. Съобразно това той избира и най-удачния подход да си общува с него.
Данните, които събира Пепер за хората, се пазят в облак. И затова, ако нещо в робота се потроши и трябва да бъде сменено, или е взето решение да се купи нов робот, то интелекта и емоциите на стария Пепер ще бъдат запазени и възпроизведени в новия.