Спорт за здраво и щастливо детство

Спорт за здраво и щастливо детство

 

Прочетох нещо любопитно: до края на ХХ век във Франция гордост на всеки провинциален град е била тютюневата фабрика. Нейният директор задължително е влизал в местния елит. Но сега точно него вече не го канят на различни светски събития. Причината за това е, че да се пуши вече не е прилично, а загубата на легитимност на тютюна е довела и до осъждане на тютюневите компании от общественото мнение.
Истината е, че днес хората са особено чувствителни към всичко, което става в света на бизнеса. Все по-малко са тези, които са склонни да се доверяват на организации, ако техния образ в публичното пространство е негативен – представата за тях е изразена в определението “алчни” например.

Хората очакват от различните компании да са открити за сътрудничество, да работят за опазване на околната среда, да подпомагат значими социални каузи.
Преди известно време ООН излезе с един много интересен проект: Глобален договор. Авторитетната световна организация предложи на бизнеса в света да се ангажира с проекти с екологична и социална ориентация, да бъде социално отговорен.


Много браншови организации в света подкрепиха тази идея. Сред тях са и създателите на една прекрасна напитка, която радва милиони хора – пивото. Техни представители преди две години взеха едно значимо и определено полезно решение: да обяват днешния ден за Международен ден за социална отговорност на пивоварния бранш.
Особено радостен е факта, че активни радетели за социално отговорно поведение, са и родните пивовари. През 2012 година Съюза на пивоварите в България (СПБ) даде старт на един интересен проект – „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“.


Хората, които ме познават знаят, че ако не съм отделил поне два часа на ден за активен спорт, денят ми е бил загубен. Редовно преглеждам и специализирани сайтове, за да проследя нови проучвания за ролята на спорта за човешкото здраве. И така често попадам на изводи на учени от различни авторитетни организации, които сочат огромната полза от спорта за децата.

Благодарение на него се подобрява процеса на усвояване на знания от детския мозък. Спортът научава детето да работи в екип, дисциплинира го, прави го инициативно, уверено в себе си, енергично. То става не само стройно и здраво, но развива у себе си волеви качества и навици, които са безценни за нашата дигитална епоха. За разлика от връстниците си, които не спортуват.


Ето защо инициативите на Съюза на пивоварите в България за днешния Международен ден за социална отговорност на пивоварния бранш, са особено полезни – те популяризират спорта, като предпоставка за здравословен живот на децата.
В интерес на истината това съвсем не е еднократен акт, осъществяван по повод на Международния ден за социална отговорност на пивоварния бранш.

С активното участие на СПБ и неговите партньори – дарителско сдружение „Св. Иван Рилски“ и община Велико Търново, бе основан Център за превенция и спорт. През лятната ваканция много деца имаха възможност всеки ден да спортуват. Статистиката сочи, че са проведени над 30 спортни мероприятия с обучителни презентации и забавни игри във всичките 19 центъра за работа с деца и младежи в община Велико Търново. Над 700 подрастващи, родители, баби и дядовци всяка седмица са показвали завиден състезателен дух и спортни умения.


СПБ и негови партньори създадоха и един уникален за страната ни общински център „Превенция и спорт“ в с. Балван. Днес и утре той ще е домакин на различни игри, спортни състезания, посветени на Международния ден за социална отговорност.
Публична тайна е, че немалко деца и тинейджъри злоупотребяват с алкохол и не знаят какви опасности крие той за тях. Ето защо една от задачите на проекта на СБП е да информира тях и родителите им за рисковете, които носи алкохола за тях. За тази цел са издадени брошури в многохиляден тираж, хората се информират и чрез медии.

Идеята е родители и деца да осъзнават, че спорта е тази дейност, която ще укрепва здравето им и ще им помага успешно да се реализират утре в живота си.
В новата, четвърта индустриална революция, ясно е очертана една непозната за миналото тенденция: всяка компания ще бъде приета в обществото, ако за нея са важни не само показателите за печалба, но и интересите на нейните служители, партньори, клиенти. Ако тя доброволно интегрира в дейността си подкрепата и защитата на значими каузи. Ако тя работи за подобряване качеството на живот в страната.


В този смисъл инициативите на Съюза на пивоварите в България за днешния Международен ден за социална отговорност на пивоварния бранш, заслужават нашите адмирации.