Тайната на успеха днес и утре

Тайната на успеха днес и утре

Печелим, ако с нещо превъзхождаме другите. А затова не е задължително да сме най-големи, да разполагаме с могъщи производствени и други ресурси. Отличието може да постигнем по безброй начини. Ако сме различни, то няма да сме предсказуеми за другите и ще привличаме интереса на хората.
Делфт е старинен град, основан през 1246 година, с население около 96000 души. Разположен е в провинция Южна Холандия, между Хага и Ротердам. Тук се е родил и творил Йоханес Вермер – един от най-великите живописци от Нидерландския Златен век, редом с Рембранд ван Рейн и Франс Халс. В миналото е бил наистина много богат търговски град, доказателство за което са съхранените монументални сгради.
Но всичко това е в миналото. Как да печели в динамичните промени в началото на ХХІ век? Като превърне слабостите си в преимущества. Делфт е основан на лоша, бедна почва и затова създава световен център за работа точно с такава почва. Това означава конгреси, конференции, семинари… Идват специалисти от цял свят, а с тях и средства за града.
Тук се сетиха да създадат и център за изучаване на френската кухня специално за готвачи от Юго-Източна Азия. Не французи, а холандци си намериха тази незаета ниша, докараха си и френски преподаватели. И сега азиатци изучават тънкостите на френската кухня в Делфт. Щура, но много печеливша идея!

Във всяка област може да потърсим и да намерим различното, което ще ни осигури успеха. На японския остров Хокайдо отглеждат знаменитите дини от сорта “денсуке”. Познати са в цял свят с уникалната си ярко червена, захарна сърцевина. Всяка година се продават близо 100000 дини от този вид, като средната цена на всяка една е около 50 долара. Но има дини, които струват много повече – например по 3200 долара бройка. Преди няколко години 8-килограмов екземпляр денсуке е продаден за 6100 долара – най-скъпата диня в света!

Жителите на Хокайдо се досетили, че хората не търсят просто дини. Те търсят необикновени дини. И затова ги продават така, че да се забележи тяхната ценност – всяка е опакована в специална кутия, което подчертава уникалността и. Японците ги купуват, за да ги поднасят като подарък при важни събития, за да покажат почит и уважение към други хора. А заможните ги търсят, за да ги препродават впоследствие на ежегодните наддавания.
Най-важното е да осъзнаем значението и потенциала на нестандартните подходи. Така ще си осигурим конкурентно предимство пред останалите. А това е същностна предпоставка и за успеха ни – винаги и навсякъде.