Тайните за правенето на пари, на които не ни учат: 10 част

Тайните за правенето на пари, на които не ни учат: 10 част

Колкото по-щура е идеята ни, толкова по-голяма е вероятността да постигнем успех. Отново ще припомня съвета на великия древнокитайски мъдрец Сун Дзъ: за да победиш, трябва да удивиш!
Разбира се, оригинални идеи трудно се раждат. Далеч преди ние с вас да се появим на тази прекрасна планета, древните ни предшественици вече са били установили, че нищо ново няма под слънцето. Но това не означава, че не можем да вземем нещо вече познато, да поработим върху него, да го приспособим към променената социална обстановка и така да получим нов продукт, с непозната до този момент полза за хората. Ние ще имаме търсения резултат, само защото сме действали нетрадиционно, различно от познатите подходи, прилагани досега.
Компанията “Пинк лейдис” намери изход от жестоката конкуренция сред прочутите черни лондонски таксита. Тя предложи таксиметрова услуга само за дами – розови автомобили, които са шофирани от жени. Това не е екстравагантна приумица на собствениците на фирмата – идеята им подсказаха мрачните полицейски статистики: всяка година много жени в Лондон стават жертви на насилие в лъже-таксита, които се появяват в пиковите часове и най-вече нощем.


Днес не само много богати, но и представители на средната класа по света, които си имат къщи, са луднали по собствени басейни. Но всеки, който е направил добри пари, иска да има и нещо по-различно в двора си, а не просто циментова дупка, пълна с хлорирана вода, в която да се спасява от жегата. Това открива непознати възможности за правене на пари. И се появяват басейни с уникални системи за подводно озвучаване, безопасни – те няма да позволят да се удави напоркалия се гост, с плаващ сал с бар, с подводни прозорци и тунели, със съоръжения, които позволяват да се плава на място и така да се пести пространство… Това пак са басейни, но доста по-различни от рутинните, които се срещат из милиони домове и вили на планетата. И колкото по-разнообразни ги предлагат на клиентите строителите с въображение, толкова повече те ще се търсят.
Ще ви припомня няколко стари вица, които точно илюстрират това, което ни занимава.
*******
Редовен пътник в крайградски влак забелязъл, че всеки път, когато той преминава край едно малко селце, до линията стои един старец и се плези на машинистите. Това му се видяло толкова странно, че веднъж не издържал, слязал на спирката, отишъл при възрастния човек и го запитал защо прави така. А той хитро се усмихнал и му отговорил:
– Като им се плезя те се ядосват и хвърлят по мене въглища. А аз си ги събирам и си паля печката!


*******
Офис на фирма, която се занимава с ремонт на компютри. Телефонът звъни.
– Ало, принтера ми е развален – много лошо започна да печати!
– Вероятно ще трябва да ни го донесете, за да го почистим. Това ще ви струва 50 евро. За вас ще е по-изгодно, ако внимателно прочетете инструкцията и сами се справите с това.
Шашнат от подобен съвет клиента насреща пита:
– Много ви благодаря за предложението, ама вашия шеф знае ли, че пречите на бизнеса му?
– О, не се безпокойте, това си е негова идея! Той печели много повече, когато съветваме клиентите си най-напред сами да се опитат да си отремонтират техниката.
*******
Лондонски клуб. Лорд поръчва на сервитьора:
– Един чай, без ром, моля!
След малко сервитьорът се връща и учтиво пита:
– Извинете, сър, може ли чаят да е без нещо друго, защото ромът е свършил?


*******
Бар на международно летище. Влиза руснак и си поръчва бутилка водка. Удря две чаши набързо и се оглежда. Определено не му харесва седящия наблизо японец. Приближава се до него, хваща го за ревера и му казва:
– Ей ти, я ела с мен да се разберем!
Излизат. През отворената врата се чува тъп удар. После японеца влиза в бара и небрежно казва на бармана:
– Японска работа, карате се нарича.
След него със синина на дясното око се появява руснака. Изпива две чаши водка и пак отива при японеца:
– Излизай навън!
Тръгват. След миг отново се чува тъп удар. Японецът влиза в бара:
– Японска работа, джиу-джицу се нарича.
Показва се и руснака, този път със синина на лявото око. Допива бутилката и отново отива при японеца:
– Вън!
Излизат. Чува се силен удар. Влиза руснака, влачейки с една ръка полегналия японец и отегчено казва на бармана:
– Японска работа. Крик от Тойота се нарича…
*******
Начините да направиш нещата различно, за да спечелиш, са практически неизчерпаеми. При това обикновено те не изискват и кой знае какви ресурси, нито пък налагат по цели нощи да се мъчиш, за да сътвориш своята гениална идея.


Да продаваш вино днес става все по-трудно. На пазара има вече не само реномирани европейски винопроизводители, но и техни колеги от страни като ЮАР, Чили, Аржентина, Австралия… Всички те произвеждат предостатъчно вина с отлично качество, които буквално заливат магазините из целия свят.
Това усетил на свой гръб Лучано Гуято от Италия – той все по-трудно продавал вината си. Докато един ден не му хрумнала щура идея: взел та поставил на бутилките си етикети с образа на Хитлер. За да не попадне под ударите на закона това била цивилна снимка на фюрера без нацистки символи. Идеята му се оказала невероятно удачна – стотици хиляди бутилки били изкупени незабавно от германци. Тогава Лучано решил да пробва идеята си и в Италия – на пазара се появили вината му “Дуче”, които също бързо спечелили свои почитатели.