Той преминава там, където другите спират

Той преминава там, където другите спират

https://www.nasha-strana.info/wp-content/uploads/2018/03/26602-1.jpg

Този уникален всъдеход по проходимост няма конкуренти в света, написа наскоро журналиста Мат Фарах в Auto Motor & Sport. Така популярното шведско издание се присъедини към ласкавите оценки, вече дадени на колата от авторитетни медии от ранга на Topgear, Jalopnik, The Verge, BBC, Daily Mail…
И тук няма място за куртоазия – не е тайна, че западните медии не са щедри на любезности, когато става дума за продукт, създаден в Русия. Но няма познавач, който да не се възхити от това необикновено руско изобретение. Та всъдеходът “Шерп” преминава там, където и най-мощните джипове се предават. Огромни дървета в гората, обширни блата, пълноводни реки, еднометрови камъни, дълбока кал, зимен лед, наклон до 35 градуса – “Шерп” ще се справи с всички тези препятствия. Прекрасно се чувства на суша и в морето. При това е много надежден – практически е невъзможно да се строши.

https://lunohoda.net/statics/forum_uploads/29feb7b2fa4ed14d40c7c3090119f983.jpg

Създател на този уникален всъдеход е Алексей Гарагашян – самоук руски конструктор, екстремал, шампион на Русия по спортен мототуризъм. В “Шерп” той е въплътил своите мечти, какъв трябва да бъде идеалния всъдеход – този, с който пътешественика ще може да се придвижва из дълбок сняг, блатиста местност, вода. И е следвал уникалния руски подход във всичко – простота и ефективност: “Шерп” е лесен и сигурен за управление, а при това е и с невероятни възможности за превоз на хора и товари.

https://a.d-cd.net/6574b86s-1920.jpg

За първи път “Шерп” е показан в Москва през 2015 г. В началото на 2016 г. видео с изпитанията на всъдехода е качено в интернет и мълниеносно набира над 5 милиона преглеждания. “Шерп” сега се произвежда в Русия и Украйна. През 2017 г. е открито представителство на SHERP ATV в Уинипег – столицата и най-големият град на провинция Манитоба, Канада.
“Шерп” е дълъг 3,4 м, широк – 2,52 м, висок – 2,3 м. Тежи 1400 кг, може да носи товар от един тон, както и да тегли прицеп с тегло 2,4 тона. Резервоарът му събира 58 литра, а допълнителните контейнери – още 200 л. Турбодизеловият му двигател е японско производство – KubotaV1505-t. Мощността му е 44 к.с., като изразходва 3 литра гориво за час. Максималната му скорост на суша е 45 км/ч, а по вода – 6 км/ч. Невероятната икономичност на двигателя и огромните резервоари, монтирани в колелетата, позволяват да се пътешества без дозареждане 12 дни, ако човек пътува по 12 часа в денонощието. Мощният въздушен компресор надува максимално и четирите гуми за 30 секунди.

http://cdn.fishki.net/upload/post/2017/11/05/2423356/e125dfa251029517fd4438f6889caf4d.jpg

В неговия салон спокойно се събират 6 пътника. Комфортно могат и да нощуват там на надуваем матрак 3 души. Но при спартански условия ще се поберат и пет човека.
И още една хитрост, за която се е досетил Алексей Гарагашян: до всички механизми на “Шерп” може да се достига без да се излиза от кабината. Ако на шофьорът му се наложи все пак нещо да ремонтира, а е в в морето или в блато, той ще го направи чрез ниши, които откриват достъп до двигателя и ходовата част. В “Шерп” няма познатите ни врати – влиза се, като се вдигне челното стъкло.

https://a.d-cd.net/b6352d1s-1920.jpg

Самият конструктор смята за главна особеност на “Шерп” неговите особени колелата, които са патентовани. Диаметърът им е 1,6 метра, широки са 60 см, имат необичаен рисунък на протектора. Вътре в дисковете на колелета се поставят и допълнителните резервоари за гориво – по 50 литра всеки.
Ако сте ловец, риболовец, геолог, военен или просто търсач на екстремални изживявания, то вашия всъдеход е “Шерп”!