Художникът и пивото

Художникът и пивото

 

Хората, които обичат пивото са с различна националност, образование, професия… Сред тях е и Мат Еверли – художник, който работи като арт-директор и специалист по визуален брандинг. Живее в град Хикори, щата Северна Каролина, САЩ.
Наскоро той стана популярен с една доста необичайна изложба, която направи в музея на изкуството в Хикори. Мат е измислил наименования за различни видове пиво и е нарисувал лого (емблема) за тях.

exhibit
Художникът не е чужд на това изкуство – той вече е рисувал емблеми за продукти на местни пивоварни. В случая новото е, че Мат не само е измислил лога и имена за непознати видове пиво, но дори предлага и свои идеи за създаването им.
Мат споделя:
– За мен най-важна е историята, която стои зад едно или друго явление. Винаги е интересно да се знае, за какво мислят пивоварите, когато сътворяват име за един или друг сорт.


На изложбата Beer Type Logos са представени 52 произведения, които Мат е създал в продължение на една година. За работата върху тях той се е вдъхновявал от вече съществуващи видове пиво, но същевременно и сам си е измислял сортове, които с удоволствие би искал да опита. Интересно е и това, че всяка емблема е с различен шрифт.


Какъв е смисъла от появата на тези фалшиви емблеми за несъществуващи сортове пиво? На този въпрос Мат отговаря така:
– Обичам да съчетавам визуални образи с пиво, с идеята, която стои зад него. На пивоварите никак не е лесно – всеки от тях иска точно неговата продукция да се откроява на полицата в магазина. Те се стремят да придадат индивидуалност на всяко пиво. А за това е необходимо да се съчетава оригиналност и желание да се отделиш от другите с разбиране и прямота.


В своя блог Мат показва емблемите и разказва подробно за историята на тяхното създаване.
Този пример сочи, че дори и в напитка с над 5000 годишна история винаги има възможност да се открие нещо непознато. И да се подходи нестандартно към света на пивото – първо да се създаде емблема и име на бъдещо пиво, а то после да вдъхнови пивовари да го направят.


И така да зарадват милионите почитатели на прекрасната кехлибарена течност – не само по света, но и у нас.