Ще поканите ли Джесика Алба на вечеря?

Ще поканите ли Джесика Алба на вечеря?

Известна е сентенцията: първо работиш за името си, а после то работи за теб. Въобще имиджът си е голяма работа – специалисти го наричат невидим капитал, който винаги е с теб, ако си съумял да го изградиш.
И това се отнася за всяка област, включително и за футбола. Там звездите печелят не само от това, че могат добре да ритат топката. Ако са достатъчно известни, пред тях се откриват безброй ниши за правене на пари.
На любителите на футбола не е необходимо да обяснявам, кой е Кристиано Роналдо. За тези, които са далеч от този зрелищен и емоционален спорт ще напомня, че португалецът е е №1 в класацията за Футболист на 2016 година на FIFA. Той е и първият футболист, който е успял да постигне 100 гола в евротурнирите. Кристиано е носител на Златната топка за 2008, 2013, 2014 и 2016 г., на Златната обувка за 2008, 2011, 2014 и 2015 година.

И никак не са малко хората, които са убедени: това е най-добрия футболист на своето време!
Роналдо е любимец и на жени, и на мъже. И мераклии да го видят отблизо има, колкото искате на планетата. А щом има подобно търсене, то не остава нищо друго, освен да се приберат парите на тези, които ги имат. За да се реализира мечтата им.
В състояние ли сте да заплатите някакви си 1094800 евро (920000 фунта стерлинга) вие ще имате на разположение за цели четири часа знаменития футболист. Излиза, че за един час Роналдо така си печели почтено скромните 273700 евро. От тази тарифа вече се възползва саудитската компания Mobily. Срещу това тя получи фотосесия с футболиста, две споменавания на компанията в профила на Роналдо в социалните мрежи, както и пет тениски с автограф на футболиста.


Тази допълнителна заработка на Роналдо е два пъти по-голяма от неговата седмична заплата във футболния клуб “Реал Мадрид” – признат от ФИФА за най-успешния футболен клуб на 20 век.
Да се срещнеш със знаменитост днес е такъв бизнес, както да продаваш картофи, джапанки или смартфони. Разликата е в цената, която се определя от имиджа на звездата. Така, за да присъства човек на благотворителна вечеря по време на посещението на принц Уилям и херцогиня Кейт в САЩ, просто трябваше да си купи билет за 100000 долара. Няма никакъв проблем да вечеряте и с актрисата Джулиан Мур.

Припомням, че за ролята си на болната от Алцхаймер Алис във „Все още Алис“ тя получи всички награди, за които бе номинирана, включително Оскар и Златен глобус. Или със секссимвола Джесика Алба – просто трябва да си приготвите за това около 150000 долара. Но те могат да ви дойдат и на гости – за малко над 500000 долара. Или предпочитате обяд с Леонардо ди Каприо? Никакъв проблем – просто платете 280000 долара.


Традиция са аукционите за обед с Уорън Бъфет – третия по богатство човек на планетата. За периода от 2000 година досега те са донесли приходи от около 20 милиона долара. При това цената на тези обеди расте непрекъснато: ако през 2000 година тя е била 25000 долара, то през 2012 година за да получи това удоволствие, клиент заплати сумата от 3456789 долара. Любопитното е, че тогава Бъфет бе на 82 години…
Любител да изпие чашка кафе с Тим Кук заплати за това някакви си 610000 долара. В края на миналата година и красивата Иванка – любимата щерка на президента Доналд Тръмп, се включи в бизнеса: в САЩ бе проведен търг за правото да пиеш кафе с нея.


Излиза, че да си знаменитост освен всичко друго е и страхотно печеливша дейност. Съществуват компании, чиито бизнес е точно в това – да ти уредят среща със звездата, с която мечтаеш да се срещнеш. Те ще ти я осигурят за фирмения купон и той вече няма да е рутиннен празник, а събитие, за което медиите неуморимо ще пишат, говорят, показват. Но може срещата да бъде  лична – на закуска, обед или вечеря. Само си плати и ще получиш мечтания човек – кинозвезда, политик, предприемач, спортист, музикант, дизайнер, астронавт…
Но сега да не помислите, че това са прахосани пари. Да си платиш, за да си заедно, макар и за кратко със звездата, не е каприз, а е отлична инвестиция. Тя помага да се позитивира личност или компания, като увеличава популярността им и укрепва тяхната репутация. Нещо много важно и необходимо в един свят на свръхконкуренция: допира до звездата прехвърля част от нейния ореол върху пожелалия я човек или компания и така в крайна сметка максимализира и техният капитал.


А за звездата това е още един начин да се възползва от мястото си под слънцето и да събира дивидентите от него.