Коронавирус или начин да се мамят наивници

Коронавирус или начин да се мамят наивници

https://promdevelop.ru/wp-content/uploads/2020/01/tengrinews.kz_.jpg

На Алберт Айнщайн принадлежат следните редове: само две неща са безкрайни – Вселената и човешката глупост, но за първото не съм сигурен. Наивни и невежи хора винаги е имало – за радост на всевъзможни овластени и простосмъртни тарикати. Но те никога не са се размножавали с такова темпо, както в нашата епоха – на смартфона и социалните мрежи.

Пример за това е истерията, която се развихря около коронавируса, тръгнал от Китай и вече запътил се и по света. Описанията в медиите – традиционните, но още повече в онлайн пространството, са си направо зловещи. Съпроводени с екзотични гледки – от типа на китайци, похапващи си змии, прилепи, плъхове и пр., те придават допълнителна мистика на това, което се задава към нас от Азия. И, ако човек е лишен от критично мислене, а то е непознато за над 90 на сто от хората под 40 години, като нищо може да изпадне в паника.

Британската медия Тhe Daily Mail съобщава, че Facebook, Google и Twitter се чудят как да се справят с растящото като лавина разпространение на лъжи, измислици и дезинформация за него. Заради масовата истерия, която набира темпо и се разраства по цял свят, Анди Стоун – говорител на Facebook  заяви, че мрежата вече се е обърнала към глобални и регионални здравни организации за подкрепа и помощ.  Фаршад Шадлу – говорител на YouTube казва, че компанията инвестира много за повишаване на авторитетно съдържание на сайта и намаляване на разпространението на дезинформация в него. Колегата им от платформата Twitter – Кейти Росборо, съобщава за прилагане на политики, които забраняват координирани усилия за заблуждаване на хората. Компанията освен това  разширява функцията си в Азиатско-Тихоокеанския регион, така че хората да получават информация от компетентни здравни органи.

Като ги слуша човек, не е трудно да си направи извода, че социалните мрежи всъщност са печеливши от това, което се случва и благодарение на тях. Те отдавна са критикувани, че не предприемат достатъчно строги действия по отношение на дезинформацията в здравеопазването. Сега имат възможност да позитивират накърнената си репутация и така да максимализират допълнително печалбите си.

https://static.mk.ru/upload/entities/2020/01/27/17/articles/facebookPicture/86/c2/2c/12/64c7cf90821be3e69d4946487653cd33.jpg

Впрочем нищо ново под слънцето – това, което за едни е проблем, за други си е добре дошъл шанс. Медиите например, съзнателно ни натоварват, с какви ли не измислици за коронавируса, за да привличат вниманието ни. Та нали колкото повече са читателите, зрителите, слушателите, толкова повече са и парите, които ще дойдат при техните собственици от реклама.

Но ще спечелят и от короновируса най-вече фармацевтичните компании и търговците на техните продукти. Не случайно толкова много се шум се вдига и за това, че няма ваксина срещу коронавируса. Така, както се помпаше истерията преди време около птичият грип, атипичната пневмония (SARS) и много други реални и измислени заболявания. За тях повечето от нас едва ли се и сещат, но те осигуриха милиарди за фармацевтичният бизнес и свързани с него организации и персони.

Ако сериозно погледнем на случващото се, ще се окаже, че то няма нищо общо с апокалипсис. Няма защо да се притеснява човек, дори и да прихване коронавирус, ако той живее нормално – храни се здравословно, всекидневно физически се натоварва, не е затлъстял, не е обездвижен, не пуши и не злоупотребява с алкохол. Такъв човек има единственото ефективно, безплатно и безопасно средство, за да се справи не само с дошлия от Ухан, но и с всеки друг вирус: мощна имунна система!

Робърт Бартоломей – доктор на науките, цитира следните данни от САЩ: там през грипният сезон 2018-2019 около 76 на сто от всички смъртни случаи са били на хора на възраст над 65 г. Около 17 на сто са били на възраст между 50 и 64 г., или тези две категории са съставили 91 на сто от всички починали от грип. Но по-внимателният анализ на тези данни разкрива, че по-голямата част от тях са имали вече различни заболявания – нещо, което се потвърждава и от съобщенията за починалите от коронавирус в Китай. Или другояче казано, те са били с отслабен или съсипан от начина си на живот, имунитет.

https://mtdata.ru/u28/photo6912/20979459027-0/original.jpg

Добре е да си спомняме по-често как работи рекламата: там секса продава. В здравеопазването и фармацевтичният бизнес епидемиите също продават най-много – препарати, консултации, визитации… Радостни от тях са и други компании, акциите на които летят до небесата. Епидемиите са благодат, защото паниката замъглява мисленето, доколкото все още се среща някъде.

Искаме ли бързо и безопасно за организма ни да се справим с коронавируса и с бъдещи заболявания (за съжаление, те няма как да не се появат при начина на живот на човечеството!), то е добре да мислим не кампанийно за здравето си. А всеки ден да полагаме грижи за него. Поне, ако друго не вършим да си мием ръцете винаги преди хранене – казват, че това е едно от най-ефективните предпазни средства срещу коронавируса. Ще се изненадате, обаче, ако узнаете колко малко хора в наше време вече  правят и това…