Не просто безполезни, а изключително вредни!

Не просто безполезни, а изключително вредни!

http://zdorovaya-life.ru/wp-content/uploads/2019/01/o-polze-biologicheskih-dobavok-dlya-muzhskogo-i-zhenskogo-zdorovya-324x283.jpeg

Те са сред най-рекламираните продукти. Натрапват се на вниманието ни отвсякъде: от телевизията и печата до социалните мрежи и медицинските заведения. Обещават ни чудеса, ако редовно ги вземаме – изцеляване от всевъзможни заболявания, радостно и щастливо дълголетие.
И хората, които стават все по-лековерни, купуват и консумират хранителни добавки и изкуствени витамини. На тях разчитат да бъдат стройни, енергични и свежи. Но най-вече – винаги здрави!
Само дето няма ефект от вземането им – безполезни са. И не само това: повечето от тях, ако бъдат приемани неконтролирано, увеличават директно риска от преждевременна смърт!
Университетът Тъфтс по версията на Forbes, заема 25 място в рейтинга на най-добрите американски учебни заведения. Разположен е между 101-150 позиция, в различни класации на световните университети. За сравнение – Софийският университет за 2019 година е в групата между 801 и 1000 места, с тенденция за продължаващо губене на позиции. Или другояче казано, университетът Тъфтс има необходимия и качествен научен потенциал, за да се доверим на негови разработки.
А ето какво са установили изследователи от Тъфтс: различните хранителни добавки и витамини в таблетки, са определено безполезни! За да направят този извод, те са анализирали данни за над 27000 души в САЩ, на възраст 20 и повече години, ни информира Science Daily. Задачата, която са си поставили учените, е да се види дали има връзка между това, което ядат хората, дали те употребяват хранителни добавки и естествената смъртност. Интересувало ги също, дали добавките и изкуствените витамини имат отношение към риска от онкологични и сърдечносъдови заболявания.

https://memoriol.com/wp-content/uploads/2018/04/banners_site_memoriol-02-1024x683.jpg

Така са установили, че ако в храната на човека има достатъчно количества от витамините А и К, магнезий и цинк, то се намалява вероятността от преждевременна смърт, в това число и от сърдечносъдови заболявания. Но най-важното, което са открили учените от университета Тъфтс: положителен ефект за здравето на човека има само от витамините и микроелементите, които той получава от храната си! Хранителните добавки нямат никакъв принос за намаляване на всевъзможните рискове за здравето.
Само във Великобритания например, около 5 милиона души приемат добавки с калций и витамин D, за да избегнат остеопорозата. Но изследването на Тъфтс опровергава мита за ползата от тях: високите дози калций увеличават риска човек да се разболее от различни видове рак например. Под “високи дози” се има предвид калций, купен от аптеката и приеман в количество, надвишаващо 1000 милиграма на ден.
Интересното е, че тази опасна зависимост не важи, когато калция се получава от храната. Нещо повече: разнообразните съставки на здравословната храна, намаляват чувствително различните рискове пред човешкото здраве. Така достатъчното количество приемани витамини А и К, а също магнезий и цинк, укрепват здравето на човека и намаляват шансовете той да умре преждевременно. Но само при едно условие: те не постъпват от хранителни добавки и изкуствено създадени витамини!
Известно е, че витамин D е много важен за здравето ни. Ако той не ни достига се влошава работата на имунната ни система, ние се уморяваме бързо, започват да ни болят ставите, изпадаме в депресия, влошава се кожата, ноктите, косите ни и пр. Но вярно е и обратното: когато той е поеман в големи количества, е в състояние да увреди бъбреците, черния дроб, сърцето на човека. Това се получава, когато се приема безконтролно (за конкретния човек не е установен негов дефицит) изкуствено създаден витамин D – тогава риска от преждевременна смърт определено започва да расте.

https://volosu.com/wp-content/uploads/2017/07/upotreblinie-1024x683.jpg

Витамин D снижава вероятността от смърт поради инфаркт, защитава организма ни от инфекции, способен е да намали риска от развитие на онкологично заболяване, прави костите ни силни, пази мозъка ни от повреди, не позволява на клетките ни да остаряват и др. Много важен източник, който помага на организма ни самостоятелно да произвежда витамин D, е слънцето. Но, ако не ни стига времето за разходки на открито, можем да се снабдяваме с него от храната си. В кравето мляко се съдържа до 50 на сто от дневната норма витамин D, в козето – до 40 на сто. Едно яйце е достатъчно за да ни осигури 11 на сто от дневната норма на слънчевия витамин. Всяка мазна риба (сьомга, херинга, скумрия и др.), е богат източник на витамин D. Отлично решение е и похапването на гъби и т.н.
Учените от университета Тъфтс ни предупреждават: само, когато хранителните вещества постъпват в организма от храната ни, ние може да намалим риска от смърт поради различни причини. Не е установена връзка между употребата на хранителни добавки и витамини, и по-ниския риск от смърт. Нещо повече – точно изкуствено създадените добавки и витамини, могат да ни създадат много сериозни и неблагоприятни здравословни проблеми. Включително да доведат до някои видове рак и сърдечносъдови заболявания, а като следствие от това и преждевременна смърт.
За здравето ни е важно не само да приемаме достатъчно витамини и микроелементи всеки ден. От съществено значение е и какъв е техния източник. Това, което постъпва в организма ни от храната, се усвоява ефективно – за разлика от изкуствените аналози, продукт на химико-фармацевтичната индустрия. Всичко, до което тя се е докоснала, увеличава рисковете за нас.
Великият мъдрец Хипократ (460-370 г.пр.н.е.) – бащата на медицината, вероятно това е имал предвид, когато ни е завещал своята сентенция: храната е твойто лекарство, лекарството е твойта храна. Ако отвреме-навреме се сещаме за нея, шансовете ни не само да оцеляваме в този прекрасен луд свят, но и да бъдем в чудесна физическа и психична форма, стремително се увеличават.